Trzy miesiące po inauguracji intermodalnego terminalu w Zduńskiej Woli, PKP Cargo wyraża satysfakcję z powodu udanej realizacji tej inwestycji. Przewoźnik i operator logistyczny są przekonani, że dzięki tej decyzji udało im się sprostać oczekiwaniom swoich klientów. Spodziewają się również zapewnienia obsługi ładunków nie wyłącznie pochodzących z tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku.
W listopadzie poprzedniego roku, spółka PKP Cargo Terminale finalizowała swoją najambitniejszą inwestycję – konstrukcję nowoczesnego terminala intermodalnego na terenie Zduńskiej Woli-Karsznice. Dzięki otrzymaniu około 51 milionów złotych dotacji z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego, firma należąca do grupy PKP Cargo była w stanie zrealizować projekt, na który od wielu lat czekały lokalne władze oraz mieszkańcy regionu. Czy jednak oprócz wpływu na rozwój społeczny regionu, o który upominali się lokalni politycy, terminal przyniósł korzyści również dla przewoźnika?
Biuro prasowe PKP Cargo podkreśla, że terminal ma już istotne znaczenie dla rozwoju całej grupy. W ich opinii, to ważny składnik, który umocnił ich pozycję konkurencyjną na rynku logistyki. Według spółki, terminal ma doskonałe połączenie z polskimi portami morskimi. Faktycznie, jego lokalizacja bezpośrednio przy linii kolejowej numer 131 prowadzącej do Trójmiasta jest niezaprzeczalnym atutem.
Modernistyczny obiekt jest już operacyjny i pozwolił na rozszerzenie oferty usług logistycznych świadczonych przez grupę – dowiedzieliśmy się od przedstawicieli PKP Cargo. W ocenie przewoźnika, klienci z niecierpliwością oczekiwali otwarcia nowego terminalu. Jego najważniejszym atutem ma być strategiczna lokalizacja i bliskość ważnych szlaków handlowych krzyżujących się w województwie łódzkim, prowadzących ze wschodu na zachód kraju oraz z północy na południe.